ترتیب صحیح روتین مراقبت از پوست

ترتیب صحیح روتین مراقبت از پوست یکی از مهم ترین بحث های مراقبت از پوست است . ما باید این موارد را رعایت کنیم تا بتونیم پوست بسیار سر حال و خوبی داشته باشیم .

شما این موارد را رعایت کنید تا ما به شما بگوییم با رعایت ساده ترین نکات میتوانید پوست سالمی داشته باشید .

اگر بدنبال بهترین مرکز بوتاکس در کرج و مرکز لیزر بدن در کرج میگردید پیشنهاد ما مطب دکتر زهرا مهدی نژاد است.

پیشنهاد میکنیم از مطالب وبلاگ ما هم دیدن کنید :

روتین مراقبت از پوست در شب برای پوست های چرب

بزرگترین اشتباهات مراقبت از پوست که در دهه 30 باید از آن اجتناب کنید

چگونه از علائم پیری در 20 سالگی جلوگیری کنیم؟

نکاتی برای مرطوب کردن پوست های چرب در تابستان

چگونه از پوست در اواخر دهه 50 خود مراقبت کنیم؟

روتین مراقبت از پوست در شب برای پوست های مختلط

روتین مراقبت از پوست چیزی است که همه برای به دست آوردن پوستی سالم، درخشان و انعطاف پذیر دنبال می کنند. افراد از روال های مختلف مراقبت از پوست برای صبح و شب پیروی می کنند. اما به نظر شما آیا هر روتین مراقبت از پوست موثر است؟ آیا هر روتین مراقبت از پوست همان پوست را به شما می دهد؟ خوب، پاسخ به این منفی است. این به این دلیل است که بدون شک مراحل روتین مراقبت از پوست عمدتاً همان است که همه افراد از آن پیروی می کنند، اما ترتیب انجام کارها ممکن است متفاوت باشد. این وبلاگ به شما کمک می کند تا با ترتیب صحیح روتین مراقبت از پوست آشنا شوید.

خوب، روال های مراقبت از پوست متفاوتی برای افرادی که انواع پوست دارند وجود دارد. مراحل و محصولات روتین مراقبت از پوست برای نوع پوست چرب، مختلط، خشک و حساس متفاوت است. اما ترتیب هر کدام یکسان است. از این رو پیروی از روتین مراقبت از پوست و استفاده از بهترین محصولات با توجه به نوع پوست بسیار ضروری است تا اثربخشی آن بیشتر شود.

آیا ترتیب مهم است؟

حالا شما فکر می کنید که دنبال کردن دنباله مهم است؟ سپس پاسخ “بله” است. برای اطمینان از اینکه پوست شما فواید کامل هر محصول را دریافت می کند، استفاده از محصولات مراقبت از پوست در ترتیب مناسب مهم است. وظیفه پوست دور نگه داشتن چیزهاست، اما برخی از مواد وجود دارد که می خواهیم از طریق محصولات مراقبت از پوست وارد آنها شویم. از این رو مواد بسیار عالی فرموله شده و اعمال شده می توانند به خوبی به پوست نفوذ کنند.

ترتیب صحیح گام به گام روتین مراقبت از پوست

محافظت در برابر آفتاب، آلودگی و عناصر، یک روتین خوب مراقبت از پوست بسیار مهم است. توالی روتین مراقبت از پوست را که باید دنبال کنید در اینجا فهرست کنید.

مرحله 1: پاک کننده

اولین مرحله با پاشیدن آب گرم صورت خود و شستن آن با پاک کننده صورت که مناسب نوع پوست شما است شروع می شود.

مرحله 2: تونر

تونرها خشن هستند و پوست را تحریک می کنند و این تصور اشتباهی است که بیشتر مردم در مورد تونرها در ذهن خود دارند. از این رو آنها تصمیم می گیرند از آن اجتناب کنند. در حالی که اینطور نیست. تونرها به خوبی به عنوان یک سیستم انتقال آنتی اکسیدان ها، مشتقات ویتامین B و حتی اسیدهای تقویت کننده کمک می کنند و به کوچک کردن منافذ کمک می کنند. سعی کنید از تونر متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید.

مرحله 3: سرم آنتی اکسیدان

سرم ها به عنوان درمان های فوق غلیظ و غنی از مواد مغذی به رفع نگرانی های خاص کمک می کنند، بنابراین بهتر است آنها را تا حد ممکن نزدیک به پوست نگه دارید. خوب، سرم های متعددی در بازار موجود است، اما سرم آنتی اکسیدان به خوبی برای این منظور مفید است. مزایای زیادی مانند خنثی کردن پوست شما در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش، کاهش پاسخ التهابی پوست و محافظت در برابر آلاینده های محیطی دارد.

مرحله 4: کرم دور چشم

استفاده از کرم دور چشم نسبت به دو بار در روز یا شب بسیار مهم است. به حفظ ضخامت و سلامت پوست پلک کمک می کند. با بهبود کیفیت پوست در این ناحیه از شلی پوست پلک و ظاهر صاف آن جلوگیری می کند. برای نتایج بهتر ثابت قدم باشید. همچنین پوست پلک را خاصیت ارتجاعی نگه می دارد و در صورت استفاده منظم می تواند خطوط ریز یا از دست دادن کلاژن را بهبود بخشد یا از آن جلوگیری کند. سعی کنید کرم دور چشم با SPF را انتخاب کنید یا هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید که به محافظت از پوست ظریف اطراف چشم شما کمک می کند. همچنین سعی کنید از عینک آفتابی استفاده کنید تا از آسیب اشعه ماوراء بنفش و خطوط دور چشم جلوگیری کنید.

مرحله 5: درمان لکه

سعی کنید داروهای تجویزی و درمان‌های لکه‌های آکنه را نزدیک به پوست استفاده کنید تا فواید آن‌ها را به حداکثر برسانید. بسته بندی محصول خود را بررسی کنید یا برای بهترین راه استفاده از آن با متخصص پوست خود مشورت کنید زیرا درمان های لکه های آکنه با مواد غیرفعال متفاوت است. همچنین، درمان‌های لکه‌دار می‌توانند پوست شما را خشک کنند، بنابراین سعی کنید آن‌ها را فقط روی لکه‌ها بمالید و از استفاده از آن‌ها در قسمت استراحت خودداری کنید.

مرحله 6: مرطوب کننده

حتی اگر پوست چرب دارید، همه به یک مرطوب کننده نیاز دارند. برای حفظ یک پوشش محافظ در برابر شرایط سخت بیرونی و عفونت‌ها، بسیاری از ما پس از ویرانی‌هایی که آفتاب، آب و هوا و مواد شیمیایی خشن روی پوست ما وارد می‌کنند، به هیدراتاسیون اضافی نیاز داریم، بدون شک بدن شما دارای سیستم روان‌کننده طبیعی خود است که از غدد ترشح کننده روغن تشکیل شده است.

مرحله 7: ضد آفتاب

برای جلوگیری از اشعه های مضر ماوراء بنفش، کرم ضد آفتاب باید آخرین مرحله در روتین مراقبت از پوست شما باشد. اگر پوست شما با ضد آفتاب شیمیایی پوشانده شده باشد، مرطوب کننده شما کار نخواهد کرد.

نتیجه

از این رو این دستور صحیح روتین مراقبت از پوست است که باید برای لذت بردن از پوستی سالم، نرم و درخشان دنبال کنید. همچنین، مطمئن شوید که از محصولی که برای نوع پوست شما ساخته شده است استفاده کنید، زیرا اگر محصولات صحیح نیستند، توالی نمی تواند به تنهایی کار جادویی را انجام دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *