آیا اسید هیالورونیک می تواند موهایی درخشان و سالم به شما بدهد؟

آیا اسید هیالورونیک می تواند موهایی درخشان و سالم به شما بدهد؟


اسید هیالورونیک یک ماده مراقبت از پوست  است که به دلیل توانایی آن در حفظ رطوبت در پوست و ایجاد پوستی شاداب و سالم مورد ستایش قرار گرفته است. تحقیقات قبلی حتی نشان می‌دهد که اسید هیالورونیک ممکن است از درون به اصلاح پیری زودرس پوست که در اثر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) رخ می‌دهد، کمک کند.
اگر به دنبال بهترین مرکز بوتاکس در کرج و مرکز لیزر بدن در کرج میگردید مطب دکتر زهرا مهدی نژاد بهترین مکان برای شماست که با بهترین و جدیدترین مواد اولیه در این مرکز کار تزریق بوتاکس و ژل در کرج را انجام میدهیم . 
پیشنهاد میکنیم از بقیه مطالب وبلاگ نیست برای داشتن پوستی خوب و زیبا استفاده کنید .

 

“یک TikTok دیدم که می گفت روغن مو موهای شما را مرطوب نمی کند، فقط آب می تواند موهای شما را مرطوب کند. بنابراین من هیالورونیک اسید را امتحان کردم!” اینفلوئنسر TikTok، Kaitlyn Boyer، در ویدیویی در اوت 2021 نوشت که بیش از 3.7 میلیون بار دیده شده است. او که کار خود را با قفل هایی با ظاهری آسیب دیده شروع کرد، توضیح می دهد که موهایش را خیس کرده و از یک محصول هیالورونیک اسید به نام The Ordinary’s Hyaluronic Acid 2% + B5، شبانه استفاده کرده است. پس از یک شب، موهای او به طور قابل توجهی سالم تر به نظر می رسد، و پس از دو شب، او متوجه یک “تفاوت عمده” می شود. در پایان دو هفته، او ادعا می‌کند که موهایش «خیلی قابل کنترل‌تر است» و نشان می‌دهد که حتی آرایشگرش هم از او پرسیده است که از چه محصولاتی استفاده کرده است.

آیا اسید هیالورونیک می تواند موهایی درخشان و سالم به شما بدهد؟
آیا اسید هیالورونیک می تواند موهایی درخشان و سالم به شما بدهد؟

Muneeb Shah، دکتر DO، پزشک رزیدنت سال چهارم در دانشگاه کمپل در Buies Creek، کارولینای شمالی، و تأثیرگذار اجتماعی که در TikTok به نام «Derm Doctor» خوانده می‌شود، در یک ویدیوی ویروسی که بیش از 10 میلیون بازدید داشته است، ادعاهای Boyer را تأیید کرد. او گفت: “اسید هیالورونیک یک مرطوب کننده قوی است، به این معنی که حدود 1000 برابر وزن خود در آب نگه می دارد و آن را یک مرطوب کننده شگفت انگیز برای مو و پوست می داند.”

آیا باید از اسید هیالورونیک برای موهای خود نیز استفاده کنید؟ در اینجا چیزی است که کارشناسان می خواهند شما بدانید.

سرم هیالورونیک اسید چگونه کار می کند؟

دانیل بلکین MD مستقر در نیویورک، متخصص پوست و جراح پوست در گروه پوست نیویورک، دکتر شاه را تکرار می کند و می گوید که یک مولکول اسید هیالورونیک می تواند تا 1000 برابر وزن خود در آب متصل شود. مرطوب کننده بسیار قوی – مولکولی که هیدراته را جذب می کند یا آن را حفظ می کند.

Joshua Zeichner، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره، دانشیار و مدیر بخش تحقیقات زیبایی و بالینی پوست در بیمارستان Mount Sinai در شهر نیویورک، می گوید اسید هیالورونیک یک عنصر اصلی در مراقبت از پوست است، اما او دیده است که به طور فزاینده ای از آن در مراقبت از مو استفاده می شود.

آیا اثر هیالورونیک اسید بر روی موها مانند پوست است؟

آوا شامبان، MD، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره مستقر در لس آنجلس می گوید، هر رشته مو از پروتئین های لایه ای شامل رشته کراتین و همچنین اجزای ساختاری مانند ماکروفیبریل ماتریکس، قشر و در نهایت پوسته های کوتیکول تشکیل شده است که در یک ردیف سازماندهی شده اند.

دکتر شامبان می گوید که تارهای موی سالم، پر جنب و جوش و براق دارای کوتیکول های صاف و صاف هستند و رطوبت در آنها محصور است. از سوی دیگر، در مورد استندهای آسیب دیده یا کسل کننده، ساقه مو کم آب می شود و پوسته های پوشاننده بالا می روند و بافتی شکننده به مو می دهند. مو متخلخل است و شستن بیش از حد، استفاده مکرر از حرارت مانند سشوار کشیدن و عوامل محیطی می تواند باعث آسیب شود.

شامبان توضیح می‌دهد که وقتی روی موها استفاده می‌شود، اسید هیالورونیک “رطوبت را از محیط جذب می‌کند و آن را به داخل مو می‌کشد و روی آن نگه می‌دارد – مانند آبی که در اسفنج خیس می‌شود، منبسط می‌شود.” با موخوره مبارزه می کند و به حفظ و حفظ تعادل مناسب پروتئین ها و چربی های رطوبت مورد نیاز برای موهای سالم کمک می کند.

دکتر زایشنر موافق است که افزودن سرم به قفل های شما فواید متعددی دارد. او می‌گوید: «این می‌تواند به نرم شدن، آبرسانی و حجیم شدن ساقه مو کمک کند. “این به معنای نرمتر و پر ظاهر شدن موهای است.”

شامبان خاطرنشان می کند، از آنجایی که اسید هیالورونیک در حال حاضر به عنوان یک ماده عالی مراقبت از پوست شناخته شده است، برای پوست سر نیز عالی است. او می گوید: «اغلب ما پوست سر را به عنوان درم در نظر نمی گیریم، اما پوست سر است. بزرگترین تفاوت بین پوست سر و بقیه پوست ما این است که پوست سر هزاران فولیکول مو انتهایی دارد که تارهای مو را رشد می دهند. همچنین پوست سر شبکه چربی بیشتری نسبت به بقیه پوست دارد. شامبان می‌گوید این شبکه شبیه به سیستم مترو است که دارای گذرگاه‌هایی برای انتقال و رسوب روغن است که برای تغذیه پوست برای پوشش، مرطوب‌کننده، نرم‌کننده و محافظت از آن استفاده می‌شود.

تریسی کانینگهام، رنگارنگ مو مشهور مستقر در لس آنجلس توضیح می دهد که او شاهد یک “پوست شدن مو” است که شامل استفاده از مواد مراقبت از پوست مانند اسید هیالورونیک در محصولات مراقبت از مو می شود. او توضیح می‌دهد: «در نهایت، مشتریان شروع به درک این موضوع می‌کنند که برای سلامتی بهینه مو، باید موهای خود را مشابه پوستشان رفتار کنند، به‌ویژه اگر شما به طور مرتب از هر گونه خدمات شیمیایی یا ابزار داغ استفاده می‌کنید». او خاطرنشان می کند که علاوه بر اسید هیالورونیک، سرامیدها و گلیسیرین به محصولات مراقبت از مو برای ترمیم عمیق و مرطوب کردن تارها اضافه می شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *