افسانه های رایج پوست چرب

رازهای رایج پوست چرب را این مقاله بخوانید تا کسانی که دغدغه داشتن پوست چرب دارند خیال خود را راحت کنند .

با مراقبت های ساده پوستی میتوانید پوستی بسیار خوب و سر حال داشته باشید.

اگر بدنبال بهترین مرکز بوتاکس در کرج میگردید پیشنهاد ما مطب دکتر زهرا مهدی نژاد است.

پیشنهاد میکنیم از مطالب وبلاگ ما هم دیدن کنید :

ترتیب صحیح روتین مراقبت از پوست

مهمترین اشتباهات مراقبت از پوست که در 40 سالگی باید از آنها اجتناب کرد

روتین مراقبت از پوست در شب برای پوست های چرب

بزرگترین اشتباهات مراقبت از پوست که در دهه 30 باید از آن اجتناب کنید

چگونه از علائم پیری در 20 سالگی جلوگیری کنیم؟

نکاتی برای مرطوب کردن پوست های چرب در تابستان

چگونه از پوست در اواخر دهه 50 خود مراقبت کنیم؟

روتین مراقبت از پوست در شب برای پوست های مختلط

 

حفظ پوست چرب یک تکه کیک نیست. مردم از محصولات و راه های مختلفی برای حفظ پوست چرب استفاده می کنند. ممکن است احساس کنید که می توانید از مرطوب کننده استفاده نکنید یا صورت خود را چندین بار در روز بشویید تا در عین حال که با پوست چرب مواجه هستید، پوست خود را مات کنید. اما در واقعیت، چیزی شبیه به این نیست که اینها فقط افسانه هایی هستند که اگر این کار را انجام دهید می توانید تولید سبوم اضافی را کنترل کنید. خب، بسیاری از افسانه های رایج پوست چرب وجود دارد که این وبلاگ به شما می گوید.

خب در اینجا برخی از افسانه های رایج مراقبت از پوست چرب وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید و اگر پوست چرب دارید، باید بدانید که روال واقعی مراقبت از پوست چیست که باید دنبال کنید. افسانه ها گاهی اوقات شما را گمراه می کنند و می توانند به پوست شما نیز آسیب برسانند. به عنوان مثال، اگر شما دارای پوست چرب هستید و کسی پیشنهاد می کند از یک بسته صورت خاص برای کنترل تولید سبوم استفاده کنید، در حالی که این بسته صورت برای نوع پوست چرب مناسب نیست. از این رو پیروی از روتین صحیح مراقبت از پوست و اجتناب از افسانه های پوست چرب ضروری است.

برترین رازهای رایج پوست چرب 2021

خب، رازهای زیادی در رابطه با پوست چرب وجود دارد که ممکن است به آنها برخورد کنید. در اینجا برخی از افسانه های اصلی را ذکر می کنیم که اگر دارای پوست چرب هستید، باید از آنها اجتناب کنید.
برای کنترل چربی اضافی باید بیش از دو بار در روز پوست های چرب را بشویید

پاکسازی شدید روغن های طبیعی با شستشوی چندگانه و پاکسازی پوست از آلودگی ها دو چیز متفاوت هستند. اگر پوست خود را به طور مکرر بشویید، پوست می تواند خشک شود و با تولید بیشتر چربی، از دست دادن چربی را جبران کند.

بنابراین سعی کنید به رژیم روزانه پاکسازی صبح و شب با یک پاک کننده غیر کومدون زا که ملایم است به جای اینکه غدد چربی شما را بیش از حد تحریک کند، پایبند باشید. برای از بین بردن سلول های مرده پوست روی سطح پوست، سعی کنید پوست خود را با استفاده از یک اسکراب ملایم یا لایه بردار شیمیایی بدون آسیب رساندن به پوستتان، لایه برداری کنید.

نیازی به مرطوب کردن پوست چرب نیست

خوب، به نظر می رسد منطق زیادی پشت این فکر وجود دارد که پوست چرب هر روز به یک کت مرطوب کننده اضافی نیاز ندارد. اما متأسفانه این فقط یک افسانه است که ما در حال اجرای آن هستیم و بسیار دور از واقعیت است.

صرف نظر از اینکه پوست چرب یا مستعد آکنه باشد، همه پوست ها نیاز به آبرسانی دارند. از این رو به سراغ مرطوب‌کننده‌ای بروید که مناسب نوع پوست شما باشد و با اصلاح منافذ بزرگ ظاهری مات به جا بگذارد.

تولید روغن را می توان با کاغذهای بلاتینگ کاهش داد

کاغذ لکه چیزی نیست جز یک راه حل موقت که به از بین بردن چربی اضافی نشسته روی سطوح پوست کمک می کند. در نتیجه استفاده از کاغذهای بلات، هیچ تغییر دائمی در تولید روغن ایجاد نمی شود، اما برای از بین بردن براقیت در طول روز، روشی سریع و آسان برای از بین بردن براقیت اضافی است. از این رو می توانید از کاغذهای بلاتینگ برای پاک کردن چربی اضافی پوست استفاده کنید.
مصرف غذاهای چرب و سرخ شده باعث چرب شدن پوست می شود

خب، این یک افسانه است که رژیم غذایی پرچرب مسئول پوست چرب است، اما به این ترتیب، هیچ مدرک قابل قبولی در مورد آن وجود ندارد. خوب برای افرادی که وسواس زیادی به پیتزا دارند، ممکن است یک خبر خوب باشد، اما با مصرف غذاهای شیرین و روغنی پوست چرب‌تر به نظر می‌رسد و همچنین لکه‌ها را تجربه می‌کند، با پزشک خود تماس بگیرید.

پوست چرب شما ممکن است با استفاده از ضد آفتاب بدتر شود

ممکن است فکر کنید که کرم ضد آفتاب ممکن است پوست چرب را خراب کند و به دلیل سنگین و چرب بودن، یک رپ بد ایجاد کند. خب، حقیقت این است که همه ضد آفتاب ها یکسان نیستند. از این رو سعی کنید از کرم ضد آفتاب با فرمول سبک و بدون چربی استفاده کنید که به محافظت از پوست شما در اطراف کمک می کند. کرم ضد آفتابی که قابلیت تنفس، بدون چربی داشته باشد و منافذ را مسدود نکند نیز بهترین است.

آکنه بهترین دوست پوست چرب است

پوست چرب و آکنه از جهات مختلفی دست به دست هم می دهند. از آنجایی که سبوم بیش از حد روی سطح پوست منجر به مسدود شدن منافذ در پشت سر هم با کثیفی، سلول‌های مرده پوست، ناخالصی‌ها و همچنین تعامل با باکتری‌ها می‌شود. اما این بدان معنا نیست که آکنه چیزی است که پوست چرب آن را تضمین می کند. همچنین بسیاری از عوامل دیگر مانند تغییرات هورمونی، استرس و ژنتیک وجود دارند که مسئول ظاهر آکنه هستند.

نتیجه

خب، اینها اسطوره های اصلی در مورد پوست چرب هستند. از این رو باید به افسانه ها اعتماد کنید و سعی کنید از یک روال مراقبت از پوست سالم پیروی کنید تا پوستی سالم و درخشان داشته باشید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *